Nyheter

Vi blir større på kundeservice

Dine kunder vil fortsatt snakke med et menneske

Et kundeforhold er ikke lenger en 8 – 16 jobb. Internett og annen teknologi har bidratt til at henvendelsene kommer 24/7, 365 dager i året. Det er fortsatt mange som ikke kan benytte Internett i arbeidstiden og man ser derfor et rush av henvendelser i tidsrommet 19 – 23.

Det brukes mange millioner annonsekroner i det Norske markedet i dag. Før du bruker en eneste krone på  markedsføring bør du sørge for at du kan besvare 100% av dine innkommende henvendelser.

Til tross for hypen rundt chat bots og andre former for automatisering, er det fremdeles slik at vi prefererer å kommunisere med et menneske fremfor kunstig intelligens. Dette forsterkes dersom det er snakk om mer kompliserte avgjørelser eller transaksjoner av høy verdi.

Les vår artikkel om kunstig intelligens i kundeservice

Chatbots er et virkemiddel som benyttes for å øke tilgjengeligheten uten at kostnadene skal øke dramatisk. Alle som driver med kundeservice vet at dette er kostbart, spesielt om man gjør dette fra Norge.

Ifølge en undersøkelse gjennomført av Google, ringer 61% av mobilbrukere bedriften i løpet av kjøpesyklusen. Flertallet av respondentene prefererer å ringe fremfor en dialog på nettet. Dette fordi de ønsker å få et raskt svar (59%) eller snakke med et menneske (57%).

Finnes det en mulighet for øke tilgjengeligheten på en kosteffektiv måte? Ja, mener vi i Maskineriet, og stadig flere er enige med oss. Q1 har vi brukt til å rigge flere kundeservice operasjoner av ulik størrelse.

• Et overflow team på 10 personer for Canal Digital
• Komplett kundeservice for startup-selskapet TikkTalk
• Levert en integrert chat løsning med bemanning for RSA bil og Suzuki.
• Chat og kundeservice for Jaguar/Land Rover

Vi skal også i gang med flere spennende prosjekter i Q2.

Får dere flere samtaler enn hva dere kan håndtere? Opplever dere utfordringer i forbindelse med fravær på kort varsel? Kanskje trenger du avlastning i forbindelse med sesongvariasjon?

En solid og fleksibel overflow løsning vil redusere tapte anrop og ventetid.

Ta kontakt for å høre mer om våre fleksible løsninger!