Nyheter

Tilbakeblikk på 2018

Et hektisk år

I det vi er i ferd med å legge bak oss et hektisk år synes jeg det er deilig at pulsen har senket seg og at julefreden har slått inn for fullt.

Vanligvis så ser jeg mest fremover, men har brukt disse dagene til å se litt bakover og reflektere litt over året som har vært.

Å skape en attraktiv arbeidsplass hvor alle kan lykkes

Ved årets start var vår største utfordring å få inn kvalifiserte søkere søkere til jobb hos oss i Skien. Dette må vi også jobbe aktivt med i 2019.

Vi må synliggjøre for alle hvilken fin arbeidsplass vi er. Hos oss har alle ansatte en viktig stemme i forhold til hvordan vi skal ha det på jobben, både faglig og sosialt.  Ledergruppa har også et høyt fokus på at trivselen skal være så høy som mulig.

Sammen skal vi utvikle oss faglig og miljømessig til å bli en attraktiv arbeidsplass. Vi mener at vi har alle forutsetninger til å være en av Norges beste arbeidsplasser. Hos oss bryr vi oss ikke om du har høyere utdannelse, lang arbeidserfaring eller om du er 18 eller 70 år. Det som betyr noe er at man er en bra person med ønske og evne til å jobbe med salg og kundeservise.

Vil oppfordre alle som er nysgjerrige på hvordan vi har det til å komme innom for en kopp kaffe.

 

Nye samarbeidsavtaler

I April så landet vi endelig en avtale med Telenor Business. Dette har vi jobbet for i lengre tid.

Salgsteamet som jobber for Telenor Business har utviklet seg akkurat slik vi ønsket. Det er veldig god stemning i gruppa, kundedialogen utvikler seg hele tiden samtidig som kvaliteten er høy. Oppdraget er fortsatt ganske nytt, så dette prosjektet kommer til å endre seg ennå mer fremover.

Knut Nystedt  fra Maskineriet smiler fornøyd når Harry Hoel fra Telenor bekrefter samarbeidet

Positiv utvikling i Moss

I høst så har vi hatt en veldig fin utvikling i vår avdeling i Moss, her har både ledere og selgere gjort en utrolig god jobb.

Jeg gleder meg til fortsettelsen og er helt sikker på at nye spennende oppdrag vi legger til Moss vil utvikle Maskineriet ennå mer i riktig retning.

Vi skal blant annet i gang med ett nytt kundeserviceoppdrag som kommer til å bli veldig spennende å jobbe med. Et oppdrag som vi helt siden oppstarten i Moss har drømt om å få sjansen til å jobbe med.

Fusjon og oppkjøp av DRS

Det har skjedd mye spennende i 2018, men det som helt klart har mest betydning for fremtiden er vårt oppkjøp av DRS.

DRS er en betydelig aktør som i årevis har vært ansett som en av de mest profesjonelle selskapene i vår bransje.

Jeg har alltid hatt stor respekt for DRS og det de har fått til.  DRS er et selskap med mye kompetanse  og erfaring . Tonen mellom oss har alltid vært god, og vi har respektert hverandre som konkurrenter.  Nå er vi blitt kolleger.

Vi har fått nye kollegaer med høy kompetanse som kommer til å styrke vår organisasjon betraktelig.

«Det skal være kundepleie i all salg og salg i all kundepleie.» DRS sin visjon

 

 

Denne visjonen ønsker vi å ha med oss videre inn i Maskineriet. Vi gleder oss til at fusjonen gjennomføres på nyåret!

" "

Hyggelige anerkjennelser

Jeg og Tommy ble også nominert til Ernst & Young Entrepreneur of the year, noe som selvsagt er veldig stas.

Grunnen til dette er den positive utviklingen Maskineriet har hatt. At vår bransje blir lagt merke til i en slik sammenheng er ett tegn på at det går i riktig retning når det kommer til anerkjennelse av vår bransje.

Salg og god kundeservice er selve kjerne i mange bedrifters virksomhet.  Alle de som jobber med dette til daglig burde få den anerkjennelsen de fortjener. Vi i Maskineriet vil fortsette å jobbe for å gjøre vår bransje attraktiv for arbeidstagere, samtidig som vi skaper verdi for våre oppdragsgivere.

Årets utgående Callsenter

Maskineriet ble kåret til årets utgående callsenter på Max Marketing Mix. Dette var veldig stort for oss og noe jeg er veldig stolt av.

All ære til de ansatte og den jobben som gjøres ut mot kundene hver eneste dag! Dere er Maskiner!

 

Takk til alle ansatte for  en herlig innsats i 2018. Sammen skal vi skape Norges beste arbeidsplass i 2019!

 

Ha ett strålende nytt år!

årets callsenter